Spółkę i podejmie wszelkie możliwe kroki, aby złagodzić wszelkie negatywne skutki dla Bio Planet. Ryzyko
średnie. Prawdopodobieństwo wystąpienia: niskie.
b) Ryzyko związane z wojną pomiędzy Rosją, a Ukrainą. Z jednej strony Spółka zauważa pogorszenie
nastrojów konsumenckich w Polsce w związku z wojną rozgrywającą się w kraju sąsiadującym z Polską.
Z drugiej strony nieznany jest wpływ ponad miliona uchodźców wojennych, którzy w marcu 2022 roku
przybyli do Polski na przyszłą sytuację gospodarczą Polski. Spółka zauważa także ryzyko istotnego wzrostu
cen żywności oraz trudności w zaopatrzeniu w surowce ekologiczne, które w dużych ilościach były
sprowadzane do Unii Europejskiej z Ukrainy i Rosji (między innymi słonecznik, kasza jaglana, kasza gryczana,
soczewice, zboża). Spodziewamy się trudności w zaopatrzeniu w niektóre z tych surowców oraz istotnego
wzrostu cen tych surowców. Ryzyko wysokie; prawdopodobieństwo wystąpienia: wysokie.
c) Ryzyko zmiany kursów walut – Spółka nabywa większość towarów w oparciu o kursy walut
(przede wszystkim EUR oraz USD). Wszelkie wahania kursu PLN względem tych walut oraz wahania kursu EUR
wobec USD utrudniają Spółce działania, gdyż wymuszają zmiany cen zakupu i sprzedaży towarów utrudniając
kontrolę nad realizowaną marżą. Ryzyko średnie. Prawdopodobieństwo wystąpienia: średnie.
d) Ryzyko wejścia na rynek polskiej żywności ekologicznej dużych podmiotów – duzi producenci
konwencjonalni stopniowo uruchamiają swoją produkcję bio stosując na oferowane bio produkty ceny
detaliczne niższe niż stosowane przez Bio Planet. Poza tym istnieje ryzyko pojawienia się dużych odbiorców
detalicznych, którzy mogą wykupywać odbiorców firmy i tworzyć sieci sklepów specjalistycznych kupujących
towary bezpośrednio od producentów z pominięciem dystrybutorów. Ryzyko niskie. Prawdopodobieństwa
wystąpienia: średnie.
e) Ryzyko ograniczenia popytu na żywność ekologiczną – obecnie istnieje trwały trend ogólnoświatowy
zwiększania udziału żywności bio w żywności ogółem, jednakże trend ten może kiedyś ulec spowolnieniu.
Ryzyko wysokie. Prawdopodobieństwa wystąpienia: niskie.
f) Ryzyko związane z umowami kredytowymi – Spółka posiada kredyty inwestycyjne oraz kredyty
obrotowe w Santander Bank Polska S.A. W przypadku naruszenia postanowień umów kredytowych istnieje
ryzyko uruchomienia zabezpieczeń ustanowionych na zabezpieczenie kredytów. Ryzyko średnie.
Prawdopodobieństwa wystąpienia: niskie.
g) Ryzyko związane z niewypłacalnością odbiorców i brakiem zabezpieczeń płatności – Spółka sprzedaje
towary do ponad dwóch tysięcy odbiorców. Wśród części z nich występują należności przeterminowane,
które niekiedy stają się nieściągalne. Spółka posiada Departament Księgowości i Rozliczeń monitorujący
płatności poszczególnych odbiorców i dążący do minimalizacji potencjalnych strat związanych z
niewypłacalnością poszczególnych odbiorców. Ryzyko średnie. Prawdopodobieństwa wystąpienia: niskie.
h) Ryzyko związane z certyfikacją żywności ekologicznej – Spółka od 2007 roku posiada certyfikat
od akredytowanej jednostki – firmy AgroBioTest. Certyfikat jest odnawiany przez Spółkę corocznie. Ryzyko
wysokie. Prawdopodobieństwa wystąpienia: niskie.
i) Ryzyko związane ze stabilnością systemu prawnego i podatkowe w Polsce – przepisy prawa w Polsce
ulegają częstym zmianom. Zmianom ulegają także interpretacje prawa oraz praktyka jego stosowania.
Przepisy mogą ulegać zmianie na korzyść przedsiębiorców lub także powodować negatywne skutki.
Zmieniające się przepisy prawa lub różne jego interpretacje zwłaszcza w odniesieniu do prawa podatkowego,
a także prawa działalności gospodarczej, prawa pracy i ubezpieczeń społecznych czy prawa w zakresie
papierów wartościowych mogą wywoływać negatywne konsekwencje dla Spółki. Ryzyko średnie.
Prawdopodobieństwa wystąpienia: niskie.
11. STRATEGIA ORAZ PRZEWIDYWANY ROZWÓJ I PRZEWIDYWANA SYTUACJA FINANSOWA
Informacje o przyjętej strategii rozwoju emitenta i jego grupy kapitałowej oraz działaniach podjętych
w ramach jej realizacji w okresie objętym raportem wraz z opisem perspektyw rozwoju działalności
emitenta co najmniej w najbliższym roku obrotowym.
Strategia rozwoju spółki Bio Planet S.A. zakłada realizację dwóch podstawowych celów firmy:
✓ Stałe umacnianie pozycji lidera rynku polskiego w zakresie produkcji (konfekcjonowania) żywności
ekologicznej.